منابع انسانی یا (HR)، جزو بخشی از کسب و کار ها است که وظیفه ی آن پیدا کردن، غربالگری، استخدام و آموزش متقاضیان در هر شغل است. مبحث HR که مخفف (Human resource) می باشد، همچنین وظیفه برنامه ریزی مزایای...
به عبارت ساده، مدل کار ترکیبی مدلی است که در آن سازمانها به دنبال ساده و انعطافپذیر کردن کارها برای کارکنان خود هستند. این محیط کاری، به کارمندان اجازه میدهد تا وظایف خود را در هر زمان و مکانی انجام...
مدیریت عملکرد یکی از چالشهای مدیریت منابع انسانی میباشد. ارائه تعریفی از موفقیت برای نقشهای مختلف متفاوت است و اندازهگیری پیشرفت آسان نیست، به همین دلیل، مدیران باید خود را به بازخوردهای منظم و مفید مجهز کنند. ناگفته نماند که...
چرا HRMS برای کسب و کارتان ضروری است؟ پیش از هر گونه مقدمهای، برای آنانی که با اصطلاحات مدیریت منابع انسانی آشنا نیستند باید بگویم که HRMS مخفف Human resource management system(سیستم مدیریت منابع انسانی) میباشد. اگر فکر میکنید که...
افزایش بهره وری کارمندان با نرم افزارهای حضور و غیاب. با تغییر نوع فعالیتهای شغلی و نیاز به بهبود بهرهوری، کسبوکارها جهت مدیریت بهتر گردش کار به استفاده از نرمافزارهای مدیریت منابع انسانی روی آوردهاند. امروزه، نرمافزارهای منابع انسانی، که...
بسیار ایدهآل خواهد بود اگر سازمان شما بتواند تمام وظایف مهم خود در راستای مدیریت منابع انسانی را تنها با یک ابزار انجام دهد. امروز، تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم، آن روز فرا برسد،...
هم کارمندان و هم مدیران منابع انسانی نیاز دارند که با برخی اصطلاحات منابع انسانی که به طور روزمره در سازمانها استفاده میشود، آشنا باشند. در این مقاله، به ارائه تعریفی از 50 اصطلاح مهم منابع انسانی که برای کار...