منابع انسانی چیست؟ | 5 مسئولیت مهم HR

منابع انسانی چیست؟ | 5 مسئولیت مهم HR

منابع انسانی یا (HR)،  جزو بخشی  از کسب و کار ها است که وظیفه ی آن پیدا کردن، غربالگری، استخدام و آموزش متقاضیان در هر شغل است. مبحث HR که مخفف (Human resource) می باشد، همچنین وظیفه برنامه‌ ریزی مزایای کارکنان را بر عهده دارد.

منابع انسانی نقشی حیاتی در کمک به شرکت ها برای حل مشکلات کسب کار های درحال رشد ایفا میکند. این حرفه به صورت روز افزون در قرن 21 در حال افزایش تقاضا و تخصصی تر شدن می باشد.

یک مثال برای درک بهتر!

تصور کنید به عنوان مدیر یک شعبه مک دونالد،متوجه می شوید اکثر سفارشات با 7 دقیقه تاخیر به دست مشتری می رسند و این مساله حسابی عاشقان همبرگر را کفری کرده است!

از طرفی به سرعت عمل آشپز خود اعتماد دارید و مطمئن هستید مقصر این تاخیر او نیست. در مسیر عیب یابی متوجه می شوید مسئول صندوق شعبه شما، هر 30 دقیقه یک بار توییتر را چک میکند، که باعث تاخیر در پرداخت و تحویل محصول به مشتری می شود.

بنا بر قوانین کار، شما نمیتوانید بدون تمهیدات اورا اخراج کنید و در مسیر پیدا کردن مشکل، به عنوان رییس شعبه، تا همین الانش هم کلی زمان مهم را از دست داده اید!

راه حل

شما یک مدیر HR استخدام می ک