دستگاه حضور و غیاب + رایگان بخرید!!

دستگاه حضور و غیاب + رایگان بخرید!!

در مقاله امروز قصد داریم راجع به انواع دستگاه حضور و غیاب توضیحاتی را با شما در میان بگذاریم. قبل از ورود به بحث اصلی بهتر است با کلیات دستگاه‌های حضور و غیاب بیشتر آشنا شوید. مسئله حضور و غیاب کارمندان همیشه حائز اهمیت بوده و در گذشته هم این امر به شیوه‌های سنتی مورد توجه قرار داشت. برای مثال یکی از شیوه‌های سنتی در گذشته، استفاده از کارت بوده که همواره معایب بسیاری را شامل می‌شد. در بسیاری از موارد کارمندان به جای همکار خود کارت می‌زدند؛ در واقع دقت این شکل از حضور و غیاب به شدت پایین بود.

خوشبختانه با گذر زمان، علم و تکنولوژی تحولات مثبتی را از سر گذراند. از این جهت امروزه ابزارهای جدیدی تحت عنوان نرم افزار های حضور و غیاب طراحی شده‌اند که علاوه بر سرعت، دقت و کارایی بالایی نیز دارند.

انواع دستگاه حضور و غیاب

مبتنی بر نرم افزار حضور غیاب، هرگز هیچ شخصی قادر نخواهد بود برای همکار خود حضور ثبت کند؛ چرا که این کار فقط از طریق بودن تلفن همراه افراد در محل کار ممکن است. معمولاً دستگاه های ثبت تردد مجهز به سیستمی های گوناگونی برای ثبت رفت و آمد کارکنان است اما در کنار ویژگی های مثبت، معایبی همچون هزینه نگه داری، هزینه خرید کارت حافظه، تعمیرات، نصب و مهم تر از همه سرعت پایین انعظاف پذیری کم این دستگاه ها برای شرکت هاست.

اگر صاحب کسب و کاری هستید و تمایل به ارزشییابی و مدیریت منابع انسانی به شیوه ای مدرن را در ذهن دارید؛ در ادامه این مقاله به شما استفاده از یک نرم افزار حضور و غیاب حرفه‌ای و همه کاره را پیشنهاد خواهیم کرد. به کمک این شکل از حضور و غیاب کارمندان، مدیران مالی شرکت به راحتی دستمزد کارمندان را محاسبه می‌کنند و دیگر با کم دقتی و تقلب‌های روش دستی و سنتی مواجه نخواهند شد. علاوه بر شرکت‌ها در سایر اماکن مثل مراکز مختلف آموزشی، بیمارستانی و اماکنی که به دلیل کم بودن تعداد کارکنان خرید دستگاه حضور و غیاب صرفه‌ای ندارد نیز می توانید از نرم افزار حضور و غیاب استفاده کنید.

دستگاه حضور و غیاب
این دستگاه انواع بسیار متنوعی دارد

انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب

در این بخش می‌خواهیم شما را با انواع دستگاه‌ها آشنا کنیم. دستگاه حضور و غیاب ممکن است به صورت های زیر باشد:

– تشخیص چهره
– چشمی
– اثر انگشتی
– کارتی
– رمزی

این دستگاه‌ها را در دو دسته بندی کلی بیومتریک و غیر بیومتریک قرار می‌دهند. سیستم‌های تشخیص چهره، اثر انگشت و چشمی زیر مجموعه سیستم‌های بیومتریک و سایر انواع نام برده مانند رمز دار و کارتی زیر مجموعه سیستم‌های غیر بیومتریک هستند. در ادامه به بررسی محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع دستگاه‌ها می‌پردازیم.

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

 از دستگاه‌های رایج برای حضور و غیاب، دستگاه‌های دارای سیستم تشخیص چهره هستند. با ثبت چهره فرد، کنترل ورود و خروج کارمند به کمک مشخصات چهره او انجام می‌شود. کافی است که چهره فرد در مقابل دوربین دستگاه قرار بگیرد. البته قبل از پیشرفته شدن سیستم‌های تشخیص چهره همچنان امکان دور زدن دستگاه و تقلب وجود داشت. ضمناً باید توجه داشته باشید که به علت رقابتی بودن بازار دستگاه‌های ثبت تردد، جنگ شرکت‌های تولی کننده سر قیمت محصولاتشان است. استفاده از یک دوربین تشخیص چهره باکیفیت، قیمت دستگاه را بسیار بالا می‌برد؛ و دستگاه‌های موجود در بازار معمولاً قابلیت شناسایی بسیار ضعیفی دارند. (این دستگاه ها معمولا با قرار دادن عکس کارمند جلوی دوربینشان، هک می شوند)

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت

از دیگر دستگاه‌های پرکاربرد، نوع اثر انگشتی است که به کمک سنسور موجود در آن برآمدگی‌های سرانگشت فرد شناسایی شده و به عنوان اثر هویتی از آن برای کنترل ورود و خروج او استفاده خواهد شد. جالب است بدانید که می‌توان بیش از یک اثر انگشت برای هر فرد روی این سیستم‌ها ثبت کرد. با این کار اگر یکی از انگشت‌های فرد دچار مشکل شد، از اثر سایر انگشت‌ها برای ورود و خروج استفاده می‌شود.

این نوع حضور و غیاب، تا حد زیادی از تقلب جلوگیری می‌کند؛ اما در بسیاری از مواقع هزینه نگه داری این نوع دستگاه بیش از آنچه برآورد شده بود ایجاد می‌شود. به دلیل خراب شدن مداوم سنسور اثر انگشت، جرم و یا خط و خشی که شیشه سنسور بر می‌دارد؛ این دستگاه‌ها نیاز به مراقبت مداوم دارند.  علاوه بر این موارد، در بسیاری از مجموعه‌ها همچنان از دستگاه‌های کارتی حضور و غیاب استفاده می‌کنند. عملکرد ساده و قیمت مناسب این دستگاه‌ها بر محبوبیت آنان افزوده است. با این حال جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که دستگاه‌های حضور و غیاب چند عاملی نیز امروزه قابل تهیه هستند که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها مثل تشخیص چهره، اثر انگشت و مجموع امکانات را به صورت هم‌زمان در خود دارند.

دستگاه تردد اثر انگشت
اثر انگشت هنوز هم شایع ترین نوع ثبت تردد است

مقایسه دستگاه حضور و غیاب و مزیت استفاده از اپلیکیشن

در قسمت قبل به انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب اشاره کردیم. در این قسمت قصد داریم روش‌های مختلف حضور و غیاب را با همدیگر مقایسه و به مزیت استفاده از اپلیکیشن‌ حضور و غیاب آنلاین بپردازیم. استفاده از اپلیکیشن‌های حضور و غیاب پس از سفارشی سازی جهت هماهنگی با سیستم‌های حسابداری مجموعه و منابع انسانی، مزیت‌های زیادی برای مجموعه به همراه دارد. این اپلیکیشن‌ها در عین حال که هزینه بسیار پاینی دارند، سیستمی یکپارچه و هماهنگ را برای مدیریت حضور پرسنل فراهم می‌کنند. همچنین به تهیه سخت افزار نیز احتیاجی ندارند. اما استفاده از سایر روش‌ها و دستگاه‌ها سختی‌های خاصی دارد که به اختصار آن‌ها را بیان می‌کنیم. برای مثال دستگاه‌های ثبت چهره هزینه خرید بالایی دارند و علاوه بر آن تعمیر این دستگاه‌ها نیز گران است.

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین، بهتر از دستگاه ثبت تردد!

برای اینکه اختلالی در عملکرد دستگاه حضور و غیاب ایجاد نشود؛ باید شرایط خاصی را در اجرای آن رعایت کرد. دستگاه‌های کارتی نیز برای جلوگیری از تقلب نیاز به بودن ناظر دارند. استفاده از دستگاه‌های ثبت اثر انگشت، علاوه بر دارا بودن سطح بالای امنیت گران هستند؛ هم‌چنین هزینه تعمیر بالایی دارند. از نظر بهداشتی نیز امکان انتشار بیماری‌های واگیردار را افزایش می‌دهند. شیوه‌های سنتی و نسبتاً منسوخ مثل ثبت دستی در دفاتر حضور و غیاب هم بسیار زمان‌بر بوده و ثبت اطلاعات همواره دشواری و خستگی زیادی با خود به همراه خواهد داشت. راه حل ما چیست؟

دستگاه حضور و  غیاب کارتی
این روز ها نمی شود به کسی اعتماد کرد. دستگاه کارتی دیگر امنیت سابق را ندارد.

معرفی بهترین اپلیکیشن حضور و غیاب آنلاین

بهترین بودن در دنیای پر رقابت امروز صرفا مساله ای نسبی است.امروز برای پیدا کردن بهترین نرم افزار تردد در بازار، در ابتدا باید نیاز های خودتان را مشخص کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اپلیکیشن تی تایم برای حضور و غیاب آنلاین مجموعه خود استفاده کنید.

نرم افزار تی تایم ارزان است؛ سریع نصب و اجرا می شود و مناسب محیط های استارتاپیست. در طراحی این نرم افزار کنترل تردد سعی کرده ایم هر آنچه امکانات زائد در اپلیکیشن های حضور و غیاب دیگر وجود دارد را حذف کنیم. یک مدیر آگاه و حرفه ای، معمولا در ابزار خود طرفدار مینیمالیسم است و از پر شدن رم ذهنی خود جلو گیری میکند.


بعد از نصب اپلیکیشن تی تایم کاربر باید پس از تایید قوانین و مقررات، با شماره موبایل خود کد ورود دریافت کند. پس از ورود به نرم افزار نوبت به ثبت اطلاعات کاربری می‌رسد که به ساده‌ترین شکل ممکن قابل انجام است. فرد می‌تواند به صورت اختیاری برای پروفایل خود عکس انتخاب کند. مدیران سازمان باید در محیط اپلیکیشن نسبت به ایجاد سازمان جدید و ثبت آن اقدام کنند.

اعضای سازمان هم باید از مدیر خود تقاضا کنند تا اسم آن‌ها را به دفتر خود اضافه و ثبت کند. برای اینکه پرسنل ورود و خروج خود را در نرم افزار ثبت کنند، لازم است تا لوکیشن موبایل خود را روشن کنند. پس از روشن کردن لوکیشن تنها کافی است که دکمه ورود یا خروج را بکشند تا اطلاعات آن‌ها ثبت شود. در نرم افزار تی تایم امکان ثبت ساعت به صورت دستی هم فراهم شده است. در واقع اگر زمانی فرد نتواند به کمک گزینه‌های ورود و خروج نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نماید، می‌تواند از این قابلیت استفاده کند.

خدمات نرم افزار حضور و غیاب تی تایم

درخواست مرخصی آنلاین

جایگزین کردن یک اپلیکیشن به جای دستگاه، خدمات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به کمک نرم افزار تی تایم به راحتی امکان درخواست مرخصی برای کارمندان وجود دارد. کافی است تا کاربران، سازمان و دفتر مورد نظر خود را در محیط کاربری نرم افزار انتخاب کنند. در گام بعدی پس از ثبت مرخصی ساعتی یا روزانه مدیر سازمان درخواست را تایید خواهد کرد.

درخواست ماموریت

 علاوه بر درخواست مرخصی، گزینه درخواست ماموریت نیز در نرم افزار پیش بینی شده است. درخواست ماموریت هم شبیه به درخواست مرخصی است. کارمند باید بعد از انتخاب سازمان و دفتر مد نظر، ماموریت ساعتی یا روزانه را ثبت کند. این کار باید با توجه به نوع ماموریت درخواستی فرد باشد؛ پس از طی مراحل مذکور مدیر سازمان باید درخواست را تایید کند.

ویرایش و پنل حضور و غیاب

 اگر در ثبت درخواست اشتباهی از سوی فرد پیش آمده باشد، خیلی راحت امکان ویرایش و حتی حذف درخواست وجود دارد. مدیر نرم افزار که می‌تواند هر شخصی اعم از مدیر شرکت، منشی یا مدیر منابع انسانی باشد؛ دسترسی کامل به پنل ادمین حضور و غیاب همه کارکنان یک مجموعه را دارد.

تاریخچه حضور و غیاب

کاربران اپلیکیشن می‌توانند همه‌ی درخواست‌های در انتظار تایید، تایید شده و رد شده خود را در تاریخچه کامل درخواست‌ها مشاهده کنند. هم‌چنین آنان در صورتی که تمایل به مشاهده تاریخچه حضور، مرخصی و اضافه کاری خود را داشته باشند، باید به قسمت تاریخچه مراجعه کنند.

چت درون سازمانی

در نرم افزار محیطی تحت عنوان تی تایم من قرار دارد. کاربران  در این قسمت امکان دسترسی به چت با سایر پرسنل و تنظیمات نرم افزار را دارند. اطلاعات حساب کاربری، اطلاعات کلی سازمان، دفاتر سازمان و تقویم کاری از گزینه‌های موجود در تی تایم من هستند.

تعیین رمز

کاربران نرم افزار از طریق بخش تنظیمات امکان تعیین رمز ورود به برنامه را دارند. هم‌چنین در این قسمت امکان خروج از نرم افزار و مشاهده اطلاعات نرم افزار نیز وجود دارد.

مارا در حساب اینستاگرام تی تایم دنبال کنید تا از تخفیفات و به روز ترین مقالات مدیریت منابع انسانی مطلع شوید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *