21 کتاب منابع انسانی که هر متخصص منابع انسانی باید در سال 2024 بخواند (قسمت دوم)

21 کتاب منابع انسانی که هر متخصص منابع انسانی باید در سال 2024 بخواند (قسمت دوم)

کتاب منابع انسانی (معرفی و بررسی کلی) قسمت دوم:

12. تعلق در کار: اقدامات روزمره ای که می توانید برای ایجاد یک سازمان فراگیر انجام دهید

رودز پری، MPA

احساس تعلق به افراد توانمندی ویژه ای میدهد و تأثیر مثبتی در محل کار ایجاد می کند. این کتاب نیاز اساسی انسان به تعلق را توضیح می دهد و اینکه چرا برای همه مهم است که در محل کار احساس تعلق داشته باشند. نویسنده همچنین توضیح می دهد که چگونه تنوع، برابری و شمول مفاهیم جداگانه ای هستند، اما باید با هم کار کنند.

پری توضیح می دهد که چرا احساس تعلق برای آینده کاری ضروری است و چگونه می توان این فضا را برای کارمندان خود پرورش داد. این کتاب تاکتیک‌هایی را بیان می‌کند که هر کسی در هر نقشی می‌تواند برای ایجاد تغییرات لازم برای ایجاد یک سازمان عادلانه که نشان‌دهنده جوامع و مشتریان آن باشد، اتخاذ کند.

با داستان های شخصی و استراتژی های عملی، تعلق در محل کار یک رویکرد متمرکز است. توصیه های عملی آن شما را در چالش تنوع فرهنگی که در آن همه کارکنان می توانند پیشرفت کنند، راهنمایی می کند.

رودز پری موسس و مدیرعامل Rhodes Perry Consulting است که راه حل های توسعه رهبری و مدیریت تغییر را برای ایجاد شرکت های فراگیر، سازمان های دولتی و غیرانتفاعی ارائه می دهد. او یک سخنران محبوب است و همچنین میزبان پادکست The Out Entrepreneur می باشد.

13. سازمان بی باک: ایجاد ایمنی روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد

امی سی ادمونسون

انسان ها خواهان امنیت هستند، بنابراین احساس امنیت در محیط کار بهترین ها را در افراد به ارمغان می آورد. ایده ایمنی روانی در این کتاب منابع انسانی به‌عنوان «اقلیمی که در آن افراد احساس راحتی می‌کنند و خودشان هستند» تعریف شده است.

ادمونسون با استفاده از 20 سال تحقیق، به ارتباط بین ایمنی روانی و عملکرد قوی با مطالعات موردی بخش عمومی و خصوصی در زندگی واقعی می پردازد. او همچنین گام‌های عملی را ارائه می‌کند که رهبران باید برای ایجاد امنیت روانی که می‌تواند سازمانی بی‌باک را ایجاد و پرورش دهد، بردارند.

این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند فضای کاری را تشویق کنند که در آن کارکنان احساس راحتی کنند تا بتوانند به طوفان فکری بپردازند و خودشان را بیان کنند. زمانی که افراد در ارائه ایده های خود راحت باشند، احساس می کنند که در سازمان سرمایه گذاری بیشتری می کنند. آنها برای همکاری و حل مشکلات ناشی از تغییرات بی وقفه عصر تجارت امروز، انگیزه دارند.

امی سی. ادمونسون، استاد رهبری و مدیریت Novartis در مدرسه بازرگانی هاروارد است. او قبل از شروع حرفه خود در دانشگاه، برنامه های تغییر را برای مشاغل بزرگ طراحی کرد و مهندس ارشد معمار و مخترع مشهور باکمینستر فولر بود.

14. راه جنگجویان منابع انسانی: رهبری مسئولیت برای تغییر شغل و سازمان شما

مونیکا فرد و کری اولریچ، دکترا

هدف نویسندگان از این کتاب الهام بخشیدن به انقلابی در حرفه منابع انسانی برای نشان دادن قدرت واقعی آن در یک سازمان است.

وقتی متخصصان منابع انسانی بر نقش‌های خود مسلط شوند، می‌توانند به جنگجویان منابع انسانی تبدیل شوند که به ارزش سازمان می‌افزایند و برای موفقیت تجاری مبارزه می‌کنند. یک HR Warrior® مشکلات را حل می کند، کار را تسهیل می کند و راه هایی برای ایجاد تأثیر مثبت بر شرکت پیدا می کند.

در این کتاب، مونیکا فرد و کری اولریچ، نویسندگان، رویکردی شوخ‌آمیز و عاشقانه را اتخاذ می‌کنند که خوانندگان را در مدل CHARGE™ خود راهنمایی می‌کند. این چارچوب ویژگی‌های اساسی شجاعت، فروتنی، دقت، انعطاف‌پذیری، هدف‌مداری و نمونه‌ای را که کارکنان منابع انسانی باید داشته باشند را توضیح می‌دهد.

از طریق مطالعات موردی واقعی و تجربه استفاده از CHARGE™ در مشاغل خود، نویسندگان به خوانندگان آموزش می دهند:

  • چه تأثیر بالقوه ای می توانند بر شرکت خود داشته باشند.
  • چگونه تلاش های خود را با اهداف تجاری هماهنگ کنند.
  • چگونه از ابزارهای ارزیابی برای کشف زمینه هایی برای رشد شخصی و حرفه ای استفاده کنیم.

15. بازگرداندن انسان به منابع انسانی: موفقیت به عنوان یک حرفه ای منابع انسانی با شما آغاز می شود

سو پاتل

حرفه ای بودن در حوزه منابع انسانی مستلزم ایجاد تعادل بین تمرکز خود بین برآوردن نیازهای کارکنان و ایجاد ارزش برای کسب و کار است در حالی که همچنان تمام جنبه های خط مشی و فرآیند منابع انسانی را مدیریت می کنید.

این کتاب توصیه های عملی برای حفظ این تعادل و در عین حال تأثیر مثبت بر تجارت و افراد آن ارائه می دهد. این پنج حوزه (مشارکت، فرآیند، بهره‌وری، عملکرد، پیشرفت) را پوشش می‌دهد که متخصصان منابع انسانی باید در آن‌ها مهارت داشته باشند تا مؤثرترین باشند.

پاتل بینش هایی در مورد اینکه چگونه می توان یک شریک با ارزش و محترم بود که می تواند به ایجاد یک محیط کاری مطلوب کمک کند، ارائه می دهد. این ابزار توسعه شخصی به شما نشان می دهد که چگونه با تغییرات پیشگیرانه روبرو شوید و نتایجی را ارائه دهید که ارزش شما را نشان دهد.

سو پاتل 27 سال را در بخش منابع انسانی با یک خرده فروش در بریتانیا گذراند و اکنون یک شرکت مشاوره و آموزش منابع انسانی را اداره می کند.

کتاب منابع انسانی برای مبتدیان

اگر به تازگی در زمینه منابع انسانی شروع به کار کرده اید، کتاب های زیر شما را با حقایق و استراتژی هایی آشنا می کنند تا به شما کمک کنند کار خود را به خوبی انجام دهید. اگرچه این کتاب‌ها جزو بهترین کتاب‌های منابع انسانی برای مبتدیان هستند، اما متخصصان حرفه‌ای منابع انسانی نیز می‌توانند آنها را مفید بدانند.

16. کتاب بزرگ منابع انسانی

باربارا میچل و کورنلیا گاملم

نسخه دهمین سالگرد کتاب بزرگ منابع انسانی یک کتاب جامع و به روز شده است. راهنمای مسائل مربوط به منابع انسانی، فرآیندها و بهترین شیوه ها که توسط دو متخصص HR با تجربه و محترم نوشته شده است.

مسئولیت منابع انسانی برای مدیریت افراد همیشه چالش برانگیز بوده است. با این حال، در سال های اخیر، تغییرات چشمگیر در دنیای کار، آن را پیچیده تر کرده است. این کتاب به بررسی این تغییرات و بررسی روندهای فعلی و نوظهور می پردازد.

این هر دو جنبه استراتژیک و عملکردی مدیریت استعدادها، از جمله اطلاعات در مورد موضوعاتی مانند:

DEI

مدیریت کارگران از راه دور و توزیع شده

تاثیر تغییر فناوری ها

پیشگیری و مقابله با آزار و اذیت در محل کار

برای رفع نیازهای مختلف نیروی کار، حقوق و مزایا را بپردازید

استراتژی های آموزشی، از جمله گیمیفیکیشن

17. کتاب منابع انسانی راهنمای ضروری

شارون آرمسترانگ و باربارا میچل

این کتاب پرفروش ایده ها و منابعی را برای تمام عملکردهای حیاتی منابع انسانی ارائه می دهد. نسخه به روز شده 10thanniversary حاوی نکات، چک لیست ها، ابزارها و فرم های نمونه است که به شما کمک می کند تا در چالش های مسئولیت های منابع انسانی پیمایش کنید.

هر فصل یک عنصر اصلی منابع انسانی را پوشش می دهد و در پایان شامل یک بخش “پیام اصلی برای مدیران” است. این خلاصه‌ها دسترسی سریع به نکات اصلی را که می‌خواهید در هنگام بروز موقعیت‌هایی مرتبط به آن موضوع به آنها اشاره کنید، فراهم می‌کند.

کتاب راهنمای منابع انسانی ضروری راه حل هایی را برای بسیاری از مسائل منابع انسانی ارائه می دهد، از جمله:

جذب استعدادها با روش های نوین

ساده سازی ورود

تربیت نیروی کار متنوع و چند نسلی

شناسایی تله های قانونی برای رعایت مقررات و اجتناب از طرح دعوی قضایی

ارائه یک بسته غرامت و مزایا رقابتی

نویسندگان چندین دهه تجربه منابع انسانی دارند. پس از کار در زمینه استخدام و آموزش، شارون آرمسترانگ یک تجارت مشاوره مدیریت عملکرد را در سال 1998 راه اندازی کرد. باربارا میچل در بخش منابع انسانی برای Marriott International کار می کرد و اکنون نویسنده، سخنران و شریک مدیریت گروه میچل است.

18. Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice

مایکل آرمسترانگ در کنار استیون تیلور

این کتاب منابع انسانی یک منبع کلاسیک برای دانشجویان و متخصصان برای درک و اجرای منابع انسانی است. توضیحات کاملی در مورد تمام حوزه های کلیدی منابع انسانی، از جمله روابط کارکنان، مدیریت عملکرد و رفتار سازمانی ارائه می دهد.

نویسندگان اطلاعات عملی و مرتبط را به اشتراک می گذارند و یادگیری موثر را تسهیل می کنند. خوانندگان می توانند به مطالب پشتیبانی آنلاین برای خودآموزی دسترسی داشته باشند. دو بخش از کتاب همچنین حاوی ابزارهایی با مهارت و دانش کاربردی است.

این نسخه به روز شده از کتاب شامل اطلاعات گسترده ای در مورد پیشرفت های اخیر HRM است. این اطلاعات جدید قانون استخدام را شامل می شود و نگرانی های بین المللی را در مورد HRM بررسی می کند.

نویسنده مایکل آرمسترانگ یک مشاور مدیریت مستقل و شریک مشترک مدیریت E-reward در بریتانیا است. او چندین کتاب HR نوشته است که به بیش از 20 زبان ترجمه شده است.

این نسخه، نویسنده همکار، استفان تیلور، مدرس ارشد مدیریت منابع انسانی در دانشکده بازرگانی دانشگاه اکستر را معرفی می‌کند.

کتاب های تحلیل منابع انسانی

تصمیم گیری مبتنی بر داده در دنیای منابع انسانی حیاتی شده است. سه کتاب منابع انسانی در این بخش بر کمک به متخصصان منابع انسانی در تصمیم گیری بر اساس اطلاعات واقعی با استفاده از تحلیل داده ها تمرکز دارند.

19. تجزیه و تحلیل منابع انسانی پیش بینی کننده: تسلط بر متریک منابع انسانی

کرستن و مارتین ادواردز

این کتاب اغلب به عنوان مطالب خواندنی برای کلاس های تحلیل منابع انسانی استفاده می شود. این  کتاب معیارها و تجزیه و تحلیل ها را با جزئیات پوشش می دهد و با استفاده از تعدادی از مطالعات موردی مختلف، معیارها و تحلیل‌های مربوط به تنوع، نگرش‌های کارکنان، جابجایی کارکنان (از جمله تجزیه و تحلیل پیش‌بینی ترک خدمت)، عملکرد کارکنان، تجزیه و تحلیل استخدام و موارد دیگر را بررسی می‌کند.

این متن یک چارچوب قابل فهم برای کمک به متخصصان منابع انسانی در درک و به کارگیری تکنیک های آماری و تجزیه و تحلیل افراد ارائه می دهد. خوانندگان را از طریق مثال‌هایی راهنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه پیشرفت را اندازه‌گیری کنند و از داده‌های منابع انسانی برای تصمیم‌گیری‌ها و استراتژی‌های منابع انسانی مبتنی بر شواهد استفاده کنند.

20. سرمایه گذاری روی مردم. تأثیر مالی ابتکارات منابع انسانی

وین کاسیو و جان بودرو

Cascio و Boudreau یک رویکرد بسیار ساختارمند و مبتنی بر داده برای حل مشکلات رایج در HR اتخاذ می کنند. این کتاب که در ابتدا در سال 2008 منتشر شد، به بررسی اندازه گیری استراتژیک منابع انسانی در موضوعات خاص می پردازد.

دو فصل اول شامل “دیوار بودرو” معروف هستند که مانعی است که شرکت‌ها باید از آن عبور کنند تا از گزارش‌دهی عملیاتی به تجزیه و تحلیل داده‌ها بروند.

این کتاب نسبتاً فنی است، اگرچه برای افراد عادی قابل درک است. پس از توضیح مبانی اندازه گیری جامد در منابع انسانی، به بررسی تعدادی از مطالعات موردی ادامه می دهد. اینها در مورد غیبت، جابجایی کارکنان، رفاه کارکنان، مشارکت و موارد دیگر هستند. برای هر یک از این موضوعات، یک رویکرد ساختاریافته برای بررسی جزئیات آنها در نظر گرفته شده است و به خواننده ابزارهایی ارائه می شود تا به تعیین هزینه و اندازه گیری تأثیر مداخلات بپردازند.

21. راهنمای عملی تجزیه و تحلیل منابع انسانی: استفاده از داده ها برای اطلاع رسانی، تبدیل و توانمندسازی تصمیمات منابع انسانی

Shonna D. Waters، Valerie N. Streets، Lindsay McFarlane و Rachael Johnson-Murray

دسترسی به داده ها برای همیشه تصمیم گیری منابع انسانی را تغییر داده است. استفاده از تجزیه و تحلیل برای حل مشکلات برای ماندن در رقابت بسیار مهم است. بنابراین، منابع انسانی باید کاربردها و قابلیت های آن را درک کند. این کتاب نحوه استفاده از داده ها را برای یافتن راه حل هایی برای چالش های منابع انسانی شرح می دهد.

از طریق مثال‌های معمولی از موانعی که کسب‌وکارها با آن روبرو هستند، این کتاب منابع انسانی توضیح می‌دهد حوزه‌هایی را که تجزیه و تحلیل‌ها در آنها مفید است چگونه می‌توان درک، پیاده‌سازی و به حداکثر رساندن تأثیر انواع مختلف معیارها و تجزیه و تحلیل‌ها را شناسایی کرد.

این کتاب چهار سطح از پیچیدگی تجزیه و تحلیل داده‌ها را که سازمان‌ها برای حل مشکلات استفاده می‌کنند، تشریح می‌کند. هنگامی که تشخیص دادید که دپارتمان شما در چه سطحی قرار می گیرد، می توانید دستورالعمل ها را برای پیشرفت به مرحله بعدی دنبال کنید.

این راهنما توسط تیمی از متخصصان تحلیل منابع انسانی بدون استفاده از اصطلاحات گیج کننده ریاضی نوشته شده است. فرمت آن آسان است و به شما این امکان را می دهد تا نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها را به عنوان یک ابزار حل مسئله موثر درک کنید.

فایده کتاب

به چالش کشیدن خود با یادگیری مداوم برای رشد حرفه ای ضروری است. خواندن کتاب منابع انسانی یک راه عالی برای انجام این کار است. با استفاده از اطلاعات عمیق و دیدگاه های تازه کارشناسان، بینشی به دست می آورید که به شما کمک می کند در نقش منابع انسانی خود پیشرفت کنید.

میتوانید با مراجعه به مقاله 21 کتاب منابع انسانی که هر متخصص منابع انسانی باید در سال 2024 بخواند (قسمت اول) کتاب های بیشتری در این حوزه را بشناسید و بهترین را برای مطالعه خودتان انتخاب کنید.

ایجاد دانش، ایجاد ایده‌های جدید، و همگام شدن با حوزه دائماً در حال تحول منابع انسانی، شما را در موقعیت بهتری برای پیشرفت شغلی خود قرار می‌دهد.

خواندن مبارک!

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *